19 February 2012

Penatlah Buat Header Susah Payah Kalau Private Blog.

haah memang nak buat title entri panjang-panjang pun.
dulu bila orang panggil saya bodoh, saya tak terasa pun. sebab dulu saya pandai. best student tu dah tiap tahun dapat. *cough*. tapi era di Usm ni result merudum. seperti yang terterror dibawah. ohok! tertera di entri bawah. so sejak saya jadi bodoh ni belum ada orang panggil saya bodoh lagi kecuali macam ayat dibawah.

sakitlah, bodow!
bodow la kau ni, jangan kacau dia.
macam bodow je rupa kau pakai tudung ni.
diamlah, budus.

itu biasa kak, biasa. satu keadaan bila saya di caci bodoh beberapa hari lepas, saya termenung pandang dinding kosong. sentap awak tahu. kali ni terasa betul saya bila orang caci saya bodoh. lebih sentap bila pencaci mengatakan result dia lebih bagus dari result saya. oh oh oh sememangnya awak memang pandai. @_@ kehkehkeh. 

By, dulu kan bila orang panggil I bodoh, I marah tau sebab dulu I memang I tak pandai. Sekarang kalau orang cakap I bodoh I tak sentap dah. Sebab dia lagi bodoh. -Dudu

Lepas saya bertenang dan dah teringat untuk bernafas, Allah kurniakan semangat. sesungguhnya saya terasa diri tak pandai dengan result sem lepas. mungkin hati saya tidak sepenuhnya jujur dan ikhlas untuk menimba ilmu Allah. belajar untuk peperiksaan saje. mana mungkin ye tak? seterusnya saya sedar yang saya kena berusaha lagi. InsyaAllah saya akan berusaha lebih untuk sem ni. dan banyakkan doa. ini kadang-kadang pun subuh gajah. Mungkin Allah ingin sampaikan teguran itu menerusi saudari tersebut. pernah juga saya baca, sekiranya orang menegur, jangan kita berkecil hati. itu cara kita membaiki diri sendiri. terima kasih saudari.

dalam karangan saudari berbentuk text mesej itu pun ada diselitkan "tak payah la kau berlakon baik" (lebih kurang begitu ayat dia). saya memanjatkan syukur kepada Ilahi sekiranya perkataan baik itu ditujukan kepada saya. saya tidak pernah memandang diri saya ini baik. tiap hari saya cuba nak baiki diri sendiri supaya jadi lebih baik dari semalam. Alhamdulilah lah jika saudari tersebut yang perasan perubahan saya. NIK IQA, BHAI, ILLIY, kenapa korang tak tegur perubahan aku??? ngehngehngeh. (nye nye) << Is this the correct spelling? nobody cares.

dipetik dari twitter rakan-rakan seperjuangan :
  • kalau nak dapat dekan jangan masuk USM
  • penat aku study ingat dapat  dekan sem ni sekali result keluar dapat pointer 2 lebih ja.
We No Zombie But Unicorn Born By USM.

p/s: jangan pernah lupa Allah disisimu. jangan pernah putus asa mencari keredhaanNya. U NO FOREVER ALONE.

No comments: