24 December 2011

Mama

Allah kurniakan insan-insan yang begitu baik sekeliling saya. mak saya cakap, "ain, kalau kita buat baik, orang mesti baik engan kita juga". insyaAllah saya pegang kata-kata mak. 

Bangun pagi saya tiba-tiba teringat mama. mama ni ibu sedara arwah Nabil. mama terlalu baik dengan saya sejak pertama kali saya jejak kaki ke rumah mama. kata-kata mama halus lembut sedap je dengar. hati yang panas pun boleh jadi lembut. masa pegi rumah Putrajaya hari tu Along ada tanya ada jumpa mama tak? call mama ke? saya pun terpikir betapa lamanya saya tak jumpa mama dan bertanya kabar. that's my mistake!

pagi ni. i mean tengah hari lepas bangun tidur, saya terus call mama. "mama, ni Ain kawan Nabil". "oh Ain, girlfriend Nabil". sporting kan mama? mama kata "kasih sayang mama berterusan untuk Ain". sayang sungguh saya dekat mama. moga ada umur yang panjang sampailah saya ke Senawang tu lagi ziarah Nabil dan mama juga. insyaAllah.

No comments: